نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2239
-
الف
+

«صحرا کریمی»: فلم «حوا،مریم، عایشه» زبان مشترک همکاری های ایران و افغانستان است

اکران ویژه فلم «حوا، مریم، عایشه» به کارگردانی «صحرا کریمی» با حضور هنرمندان و عوامل این فلم سینمایی در تهران برگزار شد.

به گزارش آی فیلم 2، آیین رونمایی فلم «حوا، مریم، عایشه» به کارگردانی «صحرا کریمی» شامگاه سه‌شنبه ۱۹ قوس(آذر) با حضور هنرمندان و عوامل این فلم سینمایی در خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

«کتایون شهابی» تهیه‌کننده ایرانی فلم «حوا، مریم، عایشه» پیش از نمایش فلم ابراز داشت: سینما کاری گروهی است و از تمامی عوامل فلم که با وجود سختی‌های فراوان در افغانستان زحمت کشیدند تشکر می کنم و خوشحالم هنر و تجربه از این فلم حمایت کرد. 

در ادامه ، «صحرا کریمی» کارگردان افغانستانی فلم «حوا، مریم، عایشه» ، با تاکید بر سادگی روایی این اثر ابراز داشت: فلم «حوا، مریم، عایشه» قصه ساده‌ سه زن از سه قشر مختلف افغانستان است و هیچ ادعایی ندارد که فلم بسیار خوب و نابی است. اما یک ادعا داریم و آن این است که ما توانستیم در وضعیت خاص افغانستان اولین فلم بلند داستانی خود را بسازیم و روایتی نو را از افغانستان به دنیا معرفی کنیم و این کار بدون همکاران ایرانی ام امکان پذیر نبود.

کارگردان فلم «حوا، مریم، عایشه» افزود: از همکاران و دست اندرکاران ایرانی ام تشکر می کنم که با وجود هوای بسیار سرد زمستان های افغانستان، همه مشکلات را به جان خریدید و تا آخر راه ایستادید و این فلم را با ما ساختید.

بانو کریمی فلم «حوا، مریم، عایشه» را زبان مشترک همکاری های هنری بین ایران و افغانستان دانست و گفت: این همکاری یک الگو است و هیچ ادعایی جز این نداریم.

وی در پایان افزود: ایران و افغانستان دو کشور همسایه و هم زبان است و ما می توانیم از طریق فلم و هنر سینما اتحاد خود را به دنیا نشان بدهیم. 

در آیین رونمایی فلم افغانستانی «حوا، مریم، عایشه» هنرمندانی همچون «جمشید محمودی»،«نوید محمودی»، «محمدرضا دلپاک»، «جعفر صانعی مقدم»، «محسن خان‌جهانی»،«لقمان خالدی»، «سلمان فرخنده»، «کاوه معین‌فر»، «مجتبی میرطهماسب»، «مجید سعیدی» و … حضور داشتند. 

م ح / ح ح

نظر شما
ارسال نظر